Nad ružinskou priehradou neďaleko Košíc dnes núdzovo pristál vrtuľník OM-IKM. Stroj, ktorý letel zo západného Slovenska, mal pravdepodobne problémy so smerovou vrtuľou. Vrtuľník EHC (EHC Service, s.r.o. Prešov) havaroval neďaleleko ružínskej priehrady. Posádke priletel na pomoc ďalší vrtulník z Popradu spoločnosti TECH-MONT Helicopter Company. Dvojtonový stroj najprv obviazali lanom, aby ho napokon zdvihli do vzduchu a previezli ho na opravu do Prešova. Posádke havarovanej helikoptéry sa našťastie nič nestalo, ale podľa technikov sa ľudia na palube druhykrát narodili. Príčiny nehody vyšetrujú príslušné orgány.
Posádka mala šťastie, takýto incident nie je v EHC ojedinelý.
neviem, kto to plati, ale povedal by som, ze su na vine technici, ktori nedostatocne skontrolovali vrtulnik pred letom esteze pilotom sa nic nestalo
Ospravedlňte ma, ale myslím si, že za to nemôže ani pilot, ani technik, ale zlé poveternostné podmienky nad Ružínom… nad Ružínom je jeden veľký „Ružínsko-Bermudský trojuholník“ – Sivec – Margecany – Poprad Nate… Ja som tam bol minule na rybach a spadli mi do vody hodinky… boli vodotesne, ale uz som ich nenasiel. Chlapci z toho vrtulnika mali stastie, ze ich nasli…
Previezli do Prešova, kde prevedú opravu??? Ten vrtuľník je na odpis, už si ho normálny človek nekúpi…. Raz spadnutý vrtuľník už nie je nový…
Houser: Máš pravdu, taký vrtuľník už nikto nekúpi, jeho hodnota je polovičná. Aj keby to niekto kúpil, riskuje, že sa tiež rozbije… spýtajte sa technikov…
Som rád, že sa pilotom nič nestalo, lebo najhoršie sú tie straty, ktoré sú na životoch.
AS 355N OM – IKM 5708 Grafobal Group (Kmotrík), a.s. EHC service, s.r.o.
AS 355N OM – IKN 5681 Tatra – Leasing, s.r.o. EHC service, s.r.o.
… čo vám to pripomína?
Tú reklamu púšťajte riaditeľovi Markízy od rána do večera a od večera do rána zas, bude z Vás tak nadšený ako my. A nepíšte hlúposti, že to bola „havarovaná“, keď mala iba poruchu. Tak ide o havarovanú helikoptéru, alebo pokazený vrtľník?!?!?! To mi je novinárčina… a tv novina…
http://www.vrtulniky.sk/letecke-nehody/havaria-as-355n-om-ikm-ubla-2007/
Ty si hustý, Gabo, to bola teda fasa porucha, keď sa stroj za 40 miliónov SK rozjebal tak, že preňho musel prísť obrovský vrtuľník? Tá „odťahovka“ stála minimálne 150.000 SK… Takže nepíš blbosti, že je to len „porucha“. Porucha je, keď je hluchý telefón a nie keď nejaký blbec rozbije stroj za 1,2 milióna EUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zaplatí to aj tak pán Kmotrík, a pilot dostane facku a technici dve facky…
ako vždy
Na jeseň roku 2007 neďaleko Uble tvrdo pristál vrtuľník AS 355N registrovaný pod značkou OM-IKM.
Dátum nehody: jeseň 2007
Miesto nehody: Ubľa? – východná hranica Slovenska s Ukrajinou
Typ vrtuľníka: Eurocopter Aérospatiale AS 355N, OM-IKM, výr. číslo: 5708
Majiteľ: Grafobal Group, a.s.
Prevádzkovateľ: EHC service, s.r.o.
Posádka: ·
Pravdepodobná príčina havárie: Tvrdé pristátie – príčiny neznáme.
· – údaj nie je známy
† – účastník nehody zahynul
Vrtuľník bol v roku 2007 silne poškodený po havárii, tzv. “hard-landing” – ťažké pristátie. Posádka nebola zranená. Vrtuľník bol opravovaný v Delta System Air (DSA) Hradec Králové a v novembri 2008 uvedený opäť do letuschopného stavu.
Drzim palce tym, ktori to uspesne prezili.
Re: Chuck
Ja som tam bol minule na rybach a spadli mi do vody hodinky… boli vodotesne, ale uz som ich nenasiel. Chlapci z toho vrtulnika mali stastie, ze ich nasli…
Čo majú hodinky spoločne z vrtuľníkom? 😉
Mam najradšej,ked sa k takymto udalostiam vyjadruju odbornici na slovo vzaty.
Vrtulnikar, ty tomu asi rozumies a chces o tom asi napisat viac, vsak?
Nemá niekto fotky z tej nehody? Z videa nie je celkom jasne, o aky vrtulnik sa jedna.
Kto to pilotoval?
pre S.J.: Uz to tu bolo pisane – vrtulnik AS-355N, OM-IKM.
este ze sa horsie nestsalo …
Havária? Veď to musel pilot o niečo štrajchnúť, najskôr o zem, sa divím, že mu to neodtrhlo počas letu celý chvost.
V hociktorej inej krajine EU by za takýto prevoz vrtulníka v podvese aj s rotorom niekto prišiel o papiere. Tu sa tvárite, že aký ste machri!!
Aké boli okolnosti havárie vrtuľníka na Ružíne?
Vrtuľník havaroval pri Ružínskej priehrade kvôli problémom so smerovou vrtuľou a následne bol zdvihnutý do vzduchu a prevážaný na opravu.
Je správne, že havarovaný vrtuľník bol opravený a opäť uvedený do prevádzky?
To závisí od rozsahu poškodenia a kvality opravy. Ak bola oprava vykonaná odborne a vrtuľník spĺňa všetky bezpečnostné normy, môže to byť akceptovateľné.