Dňa 28.5.1996 bol predvedený v Mladej Boleslavi vrtuľník Bell 407 N407SF. Na Slovensku od roku 1998 Bell 407 OM-ZSS u ATE, ktorý slúžil u LZS Košice. Predaný vo februári 2000.
Technické údaje:
Vývoj: | Prvý vzlet 21.4.1994 |
Motor: | Allison 250-C47 s 590 kW |
Rotor: | Ľavotočivý s priemerom 10 ? m, štvorlistový |
Vrtuľka: | Tlačná, dvojlistá |
G / G max | 1300 / 2500 kg |
Posádka: | Pilot + 5 cestujúci |
Spotreba: | ? l/hod JET A1-L |
Ďalšie informácie o type: | Časopis Letectví a kosmonautika (L+K) 13/1996, 22/1997, Aviation International News (AIN) 1/1996, 9/1997 |
Použitie: | Viacúčelový vrtuľník |
Späť na Vrtuľníky v SR po roku 1993
Aké sú technické špecifikácie vrtuľníka Bell 407?
Vrtuľník Bell 407 má motor Allison 250-C47 s výkonom 590 kW, je vybavený ľavotočivým štvorlistovým rotorom a dvojlistovou tlačnou vrtuľkou. Celková hmotnosť je 1300 kg s maximálnou hmotnosťou 2500 kg a posádka sa skladá z pilota a piatich cestujúcich.
Je vrtuľník Bell 407 efektívny z hľadiska spotreby paliva v porovnaní s inými modelmi?
Údaje o spotrebe paliva pre Bell 407 nie sú priamo špecifikované, ale vzhľadom na použitý typ motora a kapacitu môže byť spotreba primeraná pre jeho výkon a veľkosť. Konkrétne porovnanie s inými modelmi by vyžadovalo detailnejšie informácie.